Aquarel Herfst

Aquarel - Herfst in het bos - Nicole Pluim Wageningen
Herfst 1
Incl lijst 42x52 cm €155
Aquarel - Herfst in het bos - Nicole Pluim Wageningen
Herfst 2
Wandelen in het herfstbos
Incl lijst 42x52 cm €155
Aquarel - Herfst in het bos - Nicole Pluim Wageningen
Herfst 3
Zonsopkomst Uiterwaarden
Incl lijst 42x52 cm €155
Nicole Pluim Project Horizontaal - Man fietst naar moestuin op de Eng in Wageningen. Naar een foto van Jsacques van der Weiden.
Man op de fiets
Incl lijst ca 52x42 cm €225
Aquarel - Herfst in het bos - Nicole Pluim Wageningen
Herfst 4
Samen wandelen met de hond
Incl lijst 21x27 cm €145
Aquarel - Hardlopen op de Eng Wageningen - Nicole Pluim Wageningen
Herfst 5
Hardlopen op de Eng
Incl lijst 33x43 cm €125
Aquarel - Herfst 6 - Herfst in het bos - Nicole Pluim Wageningen
Herfst 6
Herfst in het bos
Incl lijst 42x52 cm €155
Nicole Pluim Wageningen Aquarel. Gele boom
Gele boom
Incl lijst 21x27 cm €75
Aquarel - Herfst - Bij mijn vader op de fiets - Nicole Pluim Geertjesweg Wageningen
Herfst 7
Bij m'n vader op de fiets
Incl lijst 42x33 cm €125

Inlijsten

Een aquarel komt goed tot zijn recht in een lijst met passe partout. Kies een pastelkleurige lijst als de tonen zacht zijn. Een werk met meer kleur mag harder van kleur zijn. 

Hang een aquarel nooit in het volle zonlicht, want dan verbleken de kleuren. 

Passe partout

Kleine afbeeldingen (tot 13×18) zijn mooi in een passe partout met bredere rand. Hoe groter het motief, hoe smaller de rand meestal kan worden. Het is mooi als de onderste rand wat breder is, omdat het werk dan ‘gedragen’ wordt. De breedte van de rand links, rechts en boven zijn even groot. 

Nat in nat

Het papier voor een aquarel maak ik bij het werken van ‘nat in nat’ vochtig. Het papier zet uit en ik plak het langs de randen vast, zodat het papier na het drogen vlak blijft. Ik schilder op het natte papier. De verf vloeit dan uit in onverwachte kleurgradaties, waarbij het wit van het papier zichtbaar blijft. Bij het werken van nat in nat zijn toeval en ervaring belangrijk. 

Nat op droog

Bij het werken van nat op droog werk ik op droog papier. Om te voorkomen dat het papier kreukelt, heb ik het papier eerst nat opgespannen en daarna laten drogen. Ik werk ik lagen van licht met weinig medium naar donker met steeds meer verf op de penseel. 

Meer weten?

Delen mag! Graag zelfs.