Skyline van Wageningen in de zomer 1 Formaat 40x30
Skyline van Wageningen in de zomer 2 Formaat 40x30
Gras tegen blauwe achtergrond Formaat 30x40 cm
Korenbloemen in het veld Formaat 26x30 cm
Paardebloemstreepzaad Formaat 30x40 cm
Klaprozen in de berm (verkocht)
Margrieten Formaat 30x40 cm
Klaprozen Formaat 30x40
Bloesem Formaat 27x19 cm
Cosmea Formaat 27x19 cm
Kardinaalsmuts Formaat 27x19 cm
Paardenbloem 1 Formaat 19x27 cm
Narcis Formaat 19x27 cm
Paardenbloem 2 Formaat 19x27 cm
Paardenbloem 3 Formaat 27x19 cm
Zonsondergang Formaat 24x18 cm
Magnolia Formaat 40x30 cm
Japanse Kwee 1 Formaat 40x30
Ster-Magnolia Formaat 19x19 cm
Cosmea Formaat 17x17 cm
Crocussen Formaat 25x20 cm
Witte Crocus Formaat 13x13 cm
Kersenbloesem (verkocht)
Kersenbloesem (verkocht)
Japanse kwee en witte bloesem (verkocht)
Japanse Kwee 2 (verkocht)
Paardebloemen (verkocht)
Uitgebloeide paardenbloemen (verkocht)
Inlijsten
Een aquarel komt goed tot zijn recht in een lijst met passe partout. Kies een pastelkleurige lijst als de tonen zacht zijn. Een werk met meer kleur mag harder van kleur zijn.
Hang een aquarel nooit in het volle zonlicht, want dan verbleken de kleuren.
Passe partou
Kleine afbeeldingen (tot 13×18) zijn mooi in een passe partout met bredere rand. Hoe groter het motief, hoe smaller de rand meestal kan worden. Het is mooi als de onderste rand wat breder is, omdat het werk dan ‘gedragen’ wordt. De breedte van de rand links, rechts en boven zijn even groot.
Nat in nat
Het papier voor een aquarel maak ik bij het werken van ‘nat in nat’ vochtig. Het papier zet uit en ik plak het langs de randen vast, zodat het papier na het drogen vlak blijft. Ik schilder op het natte papier. De verf vloeit dan uit in onverwachte kleurgradaties, waarbij het wit van het papier zichtbaar blijft. Bij het werken van nat in nat zijn toeval en ervaring belangrijk.
Nat op droog
Bij het werken van nat op droog werk ik op droog papier. Om te voorkomen dat het papier kreukelt, heb ik het papier eerst nat opgespannen en daarna laten drogen. Ik werk ik lagen van licht met weinig medium naar donker met steeds meer verf op de penseel.